Tässä on uudisrakennukseni julkisivu järvelle päin. Kuvasta ei näy, mutta siinä on koko julkisivun leveydeltä terassi, ihan niin kuin oli mökissäkin. Terassille tulee kaide ja toivon, että siitä tulee mökin terassikaiteen kopio. Itse asiassa uudisrakennus on pitkälle samanlainen pohjapiirustukseltaan kuin mökki oli.
Alkuperäisessä piirustuksessa oli terassille kaksi ovea, mutta toinen poistettiin. Syy on se, että julkisivu antaa länteen päin ja rantaan osuu usein kylmä ja voimakas luoteistuuli. Ikkunoita pienennettiin ja ovi poistettiin siis lämpötalouden näkökulmasta. On sitten helpompi vanhanakin pitää talo lämpimänä👵
Kaikki isot ikkunat ovat olohuonetta, tai yhdistettyä tupakeittiötä. Tuplaikkunoita vastapäätä on liesi-leivinuuni, joten tulen kajo voi pimeällä näkyä järvelle saakka. Pikkuikkuna valaisee pesuhuonetta. Ovesta pääsee kodinhoitohuoneeseen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti