| Valokuvaaja I.P. |
Tontin kameravalvonnan lisäksi alustan pinnan tasoittaminen esimerkiksi havuilla tai haravoimalla on luotettava keino selvittää ketä tai mitä alueella on liikkunut. Kun naapuriimme tehtiin murto (kts. blogi 29.7.2021) seurasin poliisin tekemiä tutkimuksia. Hän pystyi mm. havuneulasista näkemään varkaan auton pysäköintipaikan.
Siitä lähtien olen opetellut tulkitsemaan erinäisiä jälkiä maastossa. Olen myös kuvannut eläinten jättämiä jälkiä tai esim. saalistetusta kanalinnuista jääneitä sulkia, höyheniä ja konsultoinut niistä erästä ystävääni, entistä metsästäjää ja tämän blogin uskollista lukijaa👋 Monien vuosien kokemusten ansiosta olen kehittynyt melko hyväksi jäljittäjäksi ja siksi kutsunkin itseäni intiaaniksi. Ja tämä ei ole rasistista, vaan kunnioittavaa puhetta.
Ystäväni haravoi tontilleni alueen, mikä on ylitettävä, jos tontille mielii pääsevänsä. Toisella kohtaa vartioivat kaksi riistakameraa. Kuvan mukaiset, kahdet eri jalanjäljet ilmestyivät viime perjantaiaamuna riistakameran mukaan. Jälkien jättäjät olivat paikallisen sähkölaitoksen asentajia. Jäivät siis myös kameran muistikortin saaliiksi. Millä asialla tontilla kävivät, se jäi epäselväksi, koska siellä piti kaiken olla kunnossa sähköjen osalta.
Valvonta pelaa!
Tässä kohtaa haluan kiittää ystävääni J.M. ja toivottaa voimia❤
| 4/2020 metson pyrstösulkia. Käteni on mittakaavana |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti