Suositut postaukset

lauantai 1. tammikuuta 2022

Aamukampa

 Kait siitä voi jo kirjoittaa. Olen pitänyt 'aamukampaa' siitä koska taloni seinät alkavat nousta. Pitänyt jo toista viikkoa...

Eilen kävimme sopimassa viimeisestä urakasta liittyen timpurin töihin. Pikapuoliin pitäisi lähteä valitsemaan laattoja, maaleja, tapetteja, kiuasta yms. 

Työkaverini oli eksynyt jollekin blogisivulle, jossa kirjoittaja oli odottanut talotoimitusta kuin lapsi joulupukkia ja tuntenut suurta ylpeyttä, kun toimitus vihdoin saapui ja kolleissa luki hänen nimensä. 

En ollut ajatellut asiaa tuolta kannalta. Pitäisiköhän ottaa viikko lomaa, kun hirsitoimitus alkaa saapua paikkakunnalle. Heiluttaa tien varrella Suomen lippuja molemmissa käsissä kuin urheilukilpailussa, hyppiä ja huutaa: " Tänne, tänne päin. Täällä päin on oikea osoite!". Heìttää kärrynpyöriä ja skoolata kuoharilla. Vartioida toimitusta yötä-päivää nuotion loimussa, kunnes se muuttuu 'lihaksi' eli talo seiniksi, katoksi, oviksi ja ikkunoiksi.

No, ehkä jotakin tuon suuntaista... muttei liian suureellista. Ei sovi tyyliini.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

🧭 koilliseen

Kosken ylittävän sillan alapuolista elämää  Tämä blogini täyttää tänään 2 vuotta. Tämä on myös viimeinen postaukseni Kompassi koilliseen blo...