Minulla on ollut tapanani vetää kuluvaa vuotta yhteen mökin päiväkirjaan. Vaikkei mökkiä enää ole, olen kirjoittanut edelleen päiväkirjaa ainakin niiden päivien osalta, kun olen käynyt tontilla tai tapahtumilla voisi olla merkitystä juurikin muistiinmerkitsemisen vuoksi.
Olen kovin kiitollinen kuluneesta vuodesta 2021. Vuosi sitten minulla ei ollut aavistustakaan mitä kaikkea tulee tapahtumaan. Vuosi sitten olin kyllä jättänyt nykyistä työpaikkaani varten hakemuksen, niin kuin niin monta kertaa aikaisemmin tänne Keski-Suomen alueelle. Joten se ei ollut mikään tae.
Tässä arjen suorittamisessa ja työtä tehdessä ei muista eikä jaksa olla kiitollinen onnenpotkusta, joka minua on kohdannut. Vaikka olen ollut välillä äärettömän väsynyt, on jokin voima siivittänyt minua venymään vielä vähän lisää. Taisin jollekin sanoa, että kun itselle tekee, 'jaksaa painaa pitkää päivää'.
Itselle sitä teki ennenkin, mutta tavoite häälyi jossakin hyvin kaukana, näkymättömissä. Nyt päivä päivältä tavoite lähenee vääjäämättömästi.
Täytynee todeta, että olen rohkea mimmi. Näillä vuosikymmenillä teen lähes täydellisen elämänmuutoksen! Moni on varmasti ajatellut, että noin vanha ja rakennuttaa omakotitalon. Trendihän on juurikin vastakkainen; muuttaa vanhoilla päivillä omakotitalosta keskustaan tai ainakin lähemmäs palveluita kerrostaloon asumaan.
Olen myös äärettömän kiitollinen niistä muutamista ystävistäni, joita minulla on. Ja suvusta, johon olen tutustunut ja saanut kokea olevani osa isoa perhettä.
Ja kiitos kuuluu myös kaikille muille tutuille ja tuntemattomillekin, jotka tätä blogia lukevat! Kommenttien myötä jaksan kirjoittaa elämääni ja kokemuksiani auki.
TOIVOTAN KAIKILLE LUKIJOILLE TERVEYTTÄ JA HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2022!