![]() |
| Kosken ylittävän sillan alapuolista elämää |
Kun aloitin kirjoittamaan tätä blogiani, elämäni oli kauheassa myllerryksessä enkä oikein tiennyt miten tässä lopulta käy. Nyt voin todeta, että hyvin kävi. Toki vaikeitakin hetkiä on ollut ihan kiitettävästi.
Olen oppinut paljon tätä blogiani kirjoittaessa, ja olen yrittänyt pysyä asiatekstissä hakemalla mahdollisimman oikeaa tietoa vrt. disinformaatio.
Olen saanut tehtyä elämästäni oman näköiseni ja saanut ne unelmat toteutettua, joita itselleni asetin. Äitini kuolinvuoteella lupasin hänelle tulla onnelliseksi. Ehkei onnellinen, mutta tyytyväinen voin sanoa nyt olevani.
Suomalaisten sanotaan olevan maailman onnellisinta kansaa. Suomi oli jo viidettä kertaa peräkkäin maailman onnellisin maa vuonna 2022. (Lähde: yle.fi)
Isovanhempani seisoivat tukevasti maanpinnalla, sillä Karjalan evakkoina olivat menettäneet aikoinaan kaiken. Mummoni sanoi "ken kuuseen kurkottaa, katajaan kapsahtaa". Sananlasku on jäänyt mieleeni ja kuvastaa sitä kunnianhimon puutetta mikä leimaa minun elämääni. Seurustelin ylioppilasvuotenani pojan kanssa, jonka vanhemmat kuuluivat tamperelaiseen eliittiin. Mummoni halusi sanonnallaan varmastikin valmistaa minua yhteiskuntaluokkaisuuteen. Minähän olin yksinhuoltajaäitini kasvattama ja tulin vähävaraisesta kodista.
Olen isovanhemmilleni ikuisesti kiitollinen huolenpidosta ja rakkaudesta. Olin ennen kouluikää heidän luonaan jopa seitsemän kuukautta vuodesta. Varmastikin se rakkaus tänne Keski-Suomeen on kantanut isovanhemmilta näihin päiviin saakka, kun tänne olen loppuelämäni tehnyt.
Enkä tehnyt luokkahyppyä. En koulutuksen tai avioliiton kautta.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
Tätä blogia on silmäilty yli 17 440 kertaa.
Lukijoita on Suomen lisäksi ollut Yhdysvalloista, Portugalista, Englannista, Ranskasta, Virosta, Liettuasta, Venäjältä, Ukrainasta, Kanadasta, Espanjasta, Alankomaista, Indonesiasta, Japanista, Saksasta, Kiinasta, Iranista, Turkista, Puolasta, Brasiliasta, Singaporesta, Intiasta, Ruotsista, Romaniasta ja maasta/maista nimeltä Muu 🌍
Olen saanut positiivisia ja hieman kriittisiäkin kannanottoja postauksiini ja kirjoitustyyliini liittyen. Kaikki kirjoitetut "loukkaavuudet" ovat yksinomaan minun 'kynästäni', ja pyydän anteeksi jos olen joitakin lukijoitani loukannut. Olen kulmikas eikä elämän virta ole pyöristänyt niitä.
Kiitos yhteydenotoista ja kommenteista🤗
Se, että olen jaksanut kirjoittaa lähes joka päivä tätä blogiani kertoo siitä, että kirjoittaminen on muodostunut minulle tärkeäksi tavaksi rentoutua pääsemällä sukeltamaan johonkin omaan sisäiseen maailmaani.
Sen takia jatkankin uuden blogini parissa, ehkä hieman eri julkaisurytmillä ja nimellä. Käy kurkkaamassa Kohtalaisia kuvakulmia.
kohtalaisiakuvakulmia.blogspot.com

Kiitos soljuvista kirjoituksista! On ollut mukavaa samaistua karjalaisuuteen, siirtolaisuuden ja Keski-Suomalaiseen elämänmenoon.
VastaaPoista