Suositut postaukset

keskiviikko 10. marraskuuta 2021

Ei marraslumi maassa pysy


 Parina päivänä on täällä Keski-Suomessa ollut pakkasta ja ohuehko lumikerros valaisten marraskuun lohduttomuutta.

Eilen iltapäivällä alkoi lumisade, ja lunta kertyi nopeasti muutama sentti. Vaan vielä on turha huokailla lumipeitteen pysyvyyden perään, mutta kyllä se talvi sieltä aikanaan tulee.

Rakastan lumimyräköitä! Lumen kieppuessa yltympäriinsä tuulen huminassa, muun maailman hävitessä lumivaippaan. Siitä tulee jonkinlainen turvallisuuden tunne, ehkä ilman tiiviyden vaikutuksesta. Ihan kuin se kietoisi minutkin syleilyynsä.

Lumimyräkän jälkeen on seesteistä, kaunista ja hiljaista. Ainakin hetken aikaa.

Lähde:

tunturisusi.com/saat/talvi.htm

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

🧭 koilliseen

Kosken ylittävän sillan alapuolista elämää  Tämä blogini täyttää tänään 2 vuotta. Tämä on myös viimeinen postaukseni Kompassi koilliseen blo...