Suositut postaukset

maanantai 15. marraskuuta 2021

Eläinrakkautta 2

 Näin viime keskiviikkoyönä unta, että Sanna Marin hyppäsi uima-altaan syvään päähän. Oli siinä unessa muutakin, mutta pointti oli uiminen. En tiedä, miksi pääministerimme seikkailee unikinossani (kts. blogi 15.3.2021), koska en millään lailla fanita häntä, tai ketään muutakaan poliitikkoa.

Mummoni  tapasi sanoa, että uimisesta unta näkeminen tietää pahaa. Kerroinkin töissä unestani ja toivoin, ettei nyt pääministerillemme sattuisi mitään. Keskiviikko oli minulle muutoinkin huono päivä.

Eilen menin käymään joka viikoisella käynnilläni tallilla. Kuulin, että hevosystäväni (kts. blogi 20.2.2021) oli jouduttu lopettamaan äkillisen suolisolmun takia juurikin keskiviikkona. 

Minulle uni ja tämä tapahtuma liittyvät toisiinsa. Ainakin haen yhteenliitettäviä merkityksiä. Sellainenkin on, että hevosen omistaja ja pääministerimme ovat etunimeltään kaimoja. Nyt myös opin, ettei uneni pääministeristämme tiedä hyvää.


Vajaan kahden viikon aikana tallilta on jouduttu lopettamaan kaksi hevosta: tamma ja tämän 'poika'.

Hevosen menetys vei minut tolaltaan! Se hevonen oli vasta 10-vuotias. Siinä oli särmää, ja vaikka se ruunattiin, niin sen perusluonne säilyi! Pilttuu aina ryskyi, kun se joutui sinne. Sen piti saada olla ulkona laitumella. Ja sillä oli upea liinatukkaharja ja -häntä. Onneksi siitä sukupuusta on kasvamassa nyt reilun vuoden ikäinen nuori tamma (kts. blogi 5.3 ja 28.3.2021).

Tässä R. ja allekirjoittanut. Valokuvaaja I.P.

Nyt sen hauta on hyvin lähellä, missä me ensi kerran kohtasimme. 

Kiitos yhteisestä ajastamme R. Lepää rauhassa! Tulen aina muistamaan sinut.

Toivottavasti sinne mihin hevoset menevät, siellä on vehreät laitumet, mukavia kavereita, raikasta vettä ja sopivasti herkkuja😭


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

🧭 koilliseen

Kosken ylittävän sillan alapuolista elämää  Tämä blogini täyttää tänään 2 vuotta. Tämä on myös viimeinen postaukseni Kompassi koilliseen blo...