Viimeisin havainto sopii myös tietoon, että mökin ympäristöön olisi nähty tulevan karhuemo kahden pentunsa kanssa.
Kuvassa on karhukelloja. Näitä suositeltiin käytettävän sen jälkeen, kun karhu tappoi lenkkeilijän Ruokolahdella 1998. Käytin itsekin tuolloin muutaman kerran, mutta koristeeksi ovat sen jälkeen jääneet.
Työmatkallani olen nähnyt useita valkohäntäpeuroja (Odocoileus virginianus). Kerrankin tien ylitti emä kahden vasansa kanssa. Näitä olen nähnyt vain hiekkateillä ajaessani, kun nopeus on alle 50 km/h.
Yhtenä aamuna näin ketun (Vulpes vulpes) loikkimassa pellolla. Se oli kovin leikkisän oloinen ja hyväkuntoinen. Ketun hyvinvoinnin näkee sen hännästä.
Eilen aamulla näin kurkiperheen (Grus grus). Tämä oli jo kolmas kerta tälle kesälle. Poikaset olivat emojensa kokoisia, mutta väritys paljasti ne nuoriksi linnuiksi.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti