Olen tämän viikon käynyt mökiltä töissä. Vieläkään ei pääse autolla mökin pihaan saakka, kun tie on niin pehmeä. Maanantaina vedin vielä pulkalla kauppatavarat autolta mökille. Nyt se ei ole enää mahdollista, kun lumet ovat sulaneet.
Aikataulua on täytynyt aikaistaa, kun kaikki on hiukan hitaampaa; aamiaisen laitto, kävely autolle jne. Mökki on viileäkin aamuisin, mutten lämmitä sitä kuin vasta töistä tullessa. Aamuisin käyn aamu-uinnilla avannossa vielä hämärissä. Kesäaikaan siirtyminen pimensi aamut hetkeksi. Työmatkakin on pidempi kuin varsinaisesta asunnostani.
Vaan on siinä etunsakin, mökillä asumisesta. Tulee enemmän liikuntaa, koira voi olla vapaana pihalla ja voin käydä saunassa ja uimassa. Muuttolintujen saapuminen ilahduttaa: mustarastaat (Turdus merula), västäräkit (Motacilla alba) ja lokit (Laridae) ovat taas täällä!

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti