Kylläpä meitä nyt lykästään, kun on niin hienoa kevättä!
Nokkos- ja sitruunaperhoset (Aglais urticae, Gonepteryx rhamni)) ja suruvaipat (Nymphalis antiopa) lentelevät, leskenlehdet (Tussilago farfara) kukkivat ja kaiken maailman hyönteiset "kiehuvat" ilmanalassa. Kohta tulevat hysyt = hyönteissyöjät (linnut).
Laulujoutsenien (Cygnus cygnus) kanta alkaa olla niin suuri, ettei sopivia pesimäpaikkoja löydy helposti. Reviirikiistoja saa todistaa päivittäin.
Tämän pariskunnan kuvasin tänä aamuna laiturilta. Olivat 30 m päässä luottavaisina. Parkkeerasivat jäälle lepäämään.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti