Tässä kasvaa jo kovaa vauhtia kelloköynnöksen (Cobaea scandens) kaksi taimea, mitkä kylvin 26.2.2021. Toin ne mökille viikko sitten ja pidin niitä vähän ulkonakin, etteivät liikaa innostu kasvattamaan kärhiään.
Sain kirsikkatomaatin (Solanum lycopersicum) taimia läheisen kartanon emännältä ja ainakin osan niistä olen saanut pysymään hengissä. Niiden kasvattaminen on ihan uutta.
Muutamana kesänä olen ostanut tomaatin taimia ja saanut ne marjomaankin ihan taivasalla.
Tänä kesänä en juurikaan viljele kasvimaata, kun joudun uudisrakennuksen tieltä siirtämään perennoja, koristepensaita ja -puita. Istutan ne väliaikaisesti kasvimaalle ja sitten joskus, kun pihatyöt alkavat talon valmistuttua, ne saavat taas uuden kasvupaikan. Osa perennoìstani on mummoni peruja, ties vaikka Karjalasta saakka?

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti