Aavemaista!
Kuva on tältä aamulta. Harmaan eri sävyjä.
Niin kuin aina, koen sumuisen kelin jollakin tapaa aavemaiselta. Äänetkin kuuluvat jotenkin pehmeämmiltä?
Laulujoutsenet (Cygnus cygnus), telkät (Bucephala clangula), teeret (Lyrurus tetrix), käpytikat (Dendrocopos major), punakylkirastaat (Turdus iliacus), sinitiaiset (Cyanistes caeruleus), punarinnat (Erithacus rubecula), peipot (Fringilla coelebs) ja talitintit (Parus major) laulavat sumun keskeltä ja se vielä lisää aavemaisuutta. Niiden reippaat laulut ja sumu ovat ikään kuin ristiriidassa keskenään.
Pudotuskelistä puhutaan lintuharrastajien keskuudessa, kun sade- tai sumu haittaa muuttoa. Silloin linnut laskeutuvat maan kamaralle ja niitä voi paremmin tarkkailla.
Kuten kuvasta näkyy, järvi on vielä jäässä. Eilen jäähän ilmestyi pari aukkoa ja telkkäpari asettui jo toiseen. Kuikkia odotellessa.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti