Suositut postaukset

torstai 15. huhtikuuta 2021

Tilataidetta


 Tänään on ollut ensimmäinen kevätpäivä Keski-Suomessa. Jo aamulla, vaikka oli pakkasta useampi aste, tuoksui keväälle. Punakylkirastaan (Turdus iliacus) laulua kuului ensimmäistä kertaa. Kurkien (Grus grus) lisäksi muuttolinnuista ovat saapuneet vihervarpuset (Spinus spinus), sepelkyyhkyt (Columba palumbus), räkättirastaat (Turdus pilaris) ja lehtokurpat (Scolopax rusticola).

Tein varmaankin kymmenisen vuotta sitten metsätöitä ja löysin kuvassa olevan "oksamutaation" kaadetusta männystä. Tein siitä tällaisen koristeen vajan seinustalle. Nostan sen talveksi varastoon ja siitä varisee jonkin verran oksia pois, mutta yllättävän hyvin se on säilynyt.

Verannallakin tarkenee istua ensimmäistä kertaa, kun on melko tyyntä ja aurinko lämmittää. Onhan tämä taas hienoa aikaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

🧭 koilliseen

Kosken ylittävän sillan alapuolista elämää  Tämä blogini täyttää tänään 2 vuotta. Tämä on myös viimeinen postaukseni Kompassi koilliseen blo...