Suositut postaukset

lauantai 24. huhtikuuta 2021

Sääksi


 Teimme pienellä porukalla retken katsomaan onko sääksi (Pandion haliaetus) jo tullut pesälleen. Edellisessä postauksessa sankka sumu painoi tunnelmaa. Niin nytkin, kun pääsimme rantaan. Vastarannasta, jossa pesä sijaitsee, ei näkynyt kuin hennot ääriviivat. Odottelimme jonkun aikaa, muttei sumu hälvennyt. Lähdimme sitten käymään lähistöllä olevassa kuusimetsässä ja siellä ollessamme alkoi näkyä ns. vanhaa taivasta.

Palasimme uudestaan katsomaan sääksen pesää. Kuten kuvasta näkyy vastarantakin erottuu jo selvästi. Tästä näimme toisen sääksistä istuvan pesäpuun latvassa ja pesää oli kunnostettu, joten oletettavasti toinen oli jo munillaan. Eläinmaailmassa ei taida olla paljoakaan sinkkuja, eli lintu yksin rakentaisi pesän ja odottaisi sopivaa kaveria tulevaksi.

(Valokuvaaja: E.L.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

🧭 koilliseen

Kosken ylittävän sillan alapuolista elämää  Tämä blogini täyttää tänään 2 vuotta. Tämä on myös viimeinen postaukseni Kompassi koilliseen blo...