Koiran omistajana ja eläinten ystävänä minua ei kiinnosta ilotulitteiden käyttö, ei uutenavuotena eikä muulloinkaan (kts. blogi 3.1.2022).
Vuosi vaihtui täällä maalla rauhallisesti. Olimme jo nukkumassa vuoden vaihtuessa, mutta koira herätti meidät haukulla, kun se ihmetteli puolelta öin kuuluvia rakettien ääniä. Ilman koiran herätystä emme varmaankaan olisi ääniin heränneet. Kumu kuului kuin kaukainen ukkonen olisi jyskännyt jossakin.
Läheisellä vuokramökilläkään ei ollut asukkaita. Sellaista ei ole tapahtunut varmaankaan kertaakaan vuokramökin historiassa. Nytkö kiristinyt taloustilanne alkaa näkyä, vai halusivatko ihmiset bilettää ilman koronarajoituksia 'isommissa piireissä'?
Parin päivän lauha keli oli muuttanut järvien jäät jääkentiksi. Kävimme koirani kanssa mustalla surmalla/teslalla kiitämässä jäillä ja löysin jäätä ylittäneiden eläinten jälkiä.
![]() |
| Kenkäni toimikoon mittasuhteena sorkan jäljelle, eli luultavasti metsäkauriin (Capreolus capreolus) jälki |
![]() |
| Minkä eläimen jäljet? |



Ei kommentteja:
Lähetä kommentti