Tässä kohtaa voi varmastikin vetää henkeä kuluneen vuoden tapahtumista ja listata edes jonkinlaista yhteenvetoa. On ollut menetyksiä ja saavutuksia, niin kuin meillä kaikilla.
Suurin ja traagisin menetys henkilökohtaisessa elämässäni oli uskollisen ja rakastetun koirani Uskon kuolema. Välillä asiaa on vieläkin vaikea ymmärtää. Kaipaus ja suru tulevat seuraamaan minua varmasti loppuelämäni.
Toinen käsittämätön menetys on Venäjän hyökkäyssota Ukrainaan ja maailmanrauhan järkkyminen. Siihen osittain liittyy myös ilmastonmuutoksen eteneminen, sillä sodankäynti ja sotavarustelu vain kiihdyttävät hiilidioksidipäästöjä ja maapallon lämpenemistä.
Kolmas, ja selkeästi pienin menetys on ollut terveyteni ainakin väliaikainen heikkeneminen, eli tämä epämääräinen jalkakipu. Olin hyväkuntoinen ja terve ennen jalkaleikkausta, mutta nyt menee hirveät määrät erilaisia lääkkeitä. Ja lääkkeiden aiheuttamiin sivuvaikutuksiin lääkkeitä. Miten pärjään työssäni jalkakivun kanssa, se jää nähtäväksi.
Saavutuksia kuluneen vuoden aikana on oman kodin valmistuminen. Suurin toiveeni elämässä on toteutunut.
Toinen mukava saavutus oli koiranpennun hankkiminen. Miten paljon iloa se on tuonut elämään. Ja miten sitä rakastetaan.
Kolmantena mainitsen ystävyyden. Olen kuluneen vuoden aikana saanut pari uutta ystävää, ja näillä vuosikymmenillä se on harvinaista herkkua.
Näiden lisäksi olen saanut huolenpitoa ja rakkautta ❤ Voiko siitä kylliksi kiittää?
![]() |
| Tänään tekemäni kasvislasagne, bitte schön! |
Toivotan kaikille toivorikasta uutta vuotta 2023!


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti