Tässä nykyistä viitaa (kts. blogit 7. - 8.9.2021) kahdeksan työpäivän jälkeen, kun isot työkoneet saivat myllätä vapaasti kahdessa vuorossa.
Minun piti puuttua asiaan viidennen päivän iltana, kun ajokone noukki puuta mökkini takana niinkin myöhään kuin kello 23.
Työntekijöillä ei ollut tilannetajua siitä ettei mökkien välittömässä läheisyydessä melua aiheuttava työskentely yöllä ole soveliasta. Sen sijaan päivällä he työskentelivät mökeistä kauimmaisena.
Alempi kuva on otettu 7.8.2021 samasta paikasta koirani poseeratessa keskellä. Kuten kuvasta näkyy vertaillessa ylempään: kenttäkerros on vaurioitunut lähes täysin! On vain leveät työkoneiden ajourat, jälkeen jääneet kaadettujen puiden kannot, vaurioitunutta nuorta puustoa ja kovin harvaa metsää.Alkuviikon kova tuuli oli jo tehnyt tuulituhoja metsässä, mikä nyt oli ihan arvattavaakin. Lisäksi metsää oli ennestäänkin puulajistoltaan yksipuolistettu. Koivuja oli kaadettu paljon ja se tarkoittaa sitä muun muassa ettei kanttarelleja löydy enää senkään vertaa viidasta.
Kummassa metsässä sinä kulkisit mieluummin?


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti