Suositut postaukset

tiistai 21. syyskuuta 2021

Koira 7

 Eilen koirani sai kipsin pois oikeasta etujalastaan kuuden viikon immobilisaation (liikkumattomuuden) jälkeen. Ihorikkoja vielä hoidellaan ja koiran tassuanturaa totutetaan kuormitukseen ja kulutukseen. Toisin sanoa ilmakylpyjä, pihkasalvaa ja varovaista lenkkeilyä.

Ihmiselläkin jalkapohja on jonkin aikaa arka, jos sitä joutuu olemaan käyttämättä esimerkiksi kipsauksen tai ihonsiirteen vuoksi.

Onneksi koirani käytti jalkaansa jo luontevasti, ja mikä parasta, se on akselisuuntainen. Kipulääkkeissä on päästy miedompaan valmisteeseen. Toipuminen on siis hyvällä mallilla.

Mitähän mieltä koirani tästä kaikesta on? Kuinka paljon se ymmärtää? Ainakin se haluaisi kovasti tutustua uuteen jalkaansa ja hoitaa sitä nuolemalla. Ymmärtäähän sen. Kuivunutta ihoa ja karvoitusta, kutinaa ja tassuhikeä. Sen vuoksi sitä on suojattava vielä sukalla. 

Kahden viikon kuluttua on toinen rtg-kuvaus. Toivotaan, etteivät ruuvit korkkaile enempää!
Villiviini 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

🧭 koilliseen

Kosken ylittävän sillan alapuolista elämää  Tämä blogini täyttää tänään 2 vuotta. Tämä on myös viimeinen postaukseni Kompassi koilliseen blo...