Koivun latvus iskeytyi auton konepellille. Samalla aitakin sai osumaa. Kaikeksi onneksi henkilövahingoilta vältyttiin. Ja autokin on menossa kohtsillään romupaaliin.
Eilen mitattiin uudisrakennuksen kulmia, kun puusto oli pois tieltä. Samalla vähän pohdittiin autokatoksen paikkaa, vaikka sen aika tulee myöhemmin. Rakennusluvassa se on mainintana lähinnä siksi, ettei uutta naapurikuulemista tarvitse tehdä.
Mökilläni on ukon kaivama kaivo. Sen kävi aikoinaan kaivonkatsoja taikavarvulla merkkaamassa. Nyt sille ei ole enää ollut juurikaan virkaa, sillä tänäkin kesänä se ehtyi kuivan ja kuuman kesän seurauksena.
Täytimme sen lauantaina ystäväni pojan kanssa. Sanoinkin hänelle, ettet varmaan koskaan ole tällaista hommaa tehnyt, etkä varmaan tee koskaan enää uudestaan. Täytimme 2/3 kaivoa kivillä. Se vielä viimeistellään hiekalla ja sitten lopusta 1/3 tehdään pieni maakellari eristäen esim. styroksilla. Nykyinen maakellari jää uudisrakennuksen alle.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti