Minulla on hyvin vähän mitään jäämistöä isästäni. Tämän viereisen kuvan (valokuvaaja tuntematon) sain isäni serkulta (kts. blogi 31.7.2021). Kuva on otettu oletettavasti 50-luvulla isästäni eräässä perhejuhlassa.
Sen sijaan alla olevan palkinnon sain isältäni muistoksi. Muut palkinnot hän lahjoitti kotikaupungilleen joskus 90-luvun taitteessa. Palkinnossa lukee:
SUGAR BOWL
New Orleans
1951
1st place
1500 meters
Isästäni on tehty suomalainen dokumenttifilmi, joka valmistui isäni kuoleman jälkeen 1991.Muistaakseni samoihin aikoihin valmistui ja Yle esittikin tuoreeltaan australialaista tv-sarjaa (4-osainen), mitä käytiin Suomessakin kuvaamassa. Siinä seurattiin isääni ja kolmea muuta juoksijaa 1950-luvulla. Olen muutaman kerran toivonut Yleltä sarjaa uusintana, mutten ole sitä sittemmin nähnyt.


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti