Rakentaminen käy nopeasti tässä vaiheessa. Jos viime tiistaina oli mökki vielä pystyssä, niin jo torstaina oli ylemmän kuvan mukainen tilanne, eli mökin vesi- ja jätevesiputket olivat asennettuna ja salaojaputkia laitettiin maahan. Mökin korko käytiin myös kaupungin rakennustoimesta merkitsemässä ja paikallinen sähkölaitos kävi mittaroimassa. Mökin korko näkyy alemmassa kuvassa rannan männyssä punaisena muovinpalana. Sille tasalle tulee uudisrakennuksen lattia.
Perjantaina murske ajettiin pohjaksi putkistojen päälle, mikä tiivistettiin tärylätkällä. Ensi viikolla on tulossa anturavalu.
Mökin purkujäte kierrätettiin viemällä se kaupungin jäteasemalle. Sain myytyä kierrättäen käyttökelpoisia mökin varusteita: kaasujääkaapin ja -hellan, komposiitti kaasupulloja, takkasydämen, ulko-ovet, ikkunoita, aurinkolatausjärjestelmän, vitriinin, astioita ja aterimia.
Mikä minua erityisesti ilahdutti oli se, että suomalaisen sanaan voi luottaa! Kaikki ostajat tulivat hakemaan varaamansa tavaran sovittuna päivänä ja maksoivat pyydetyn summan. Näin osia 'mökistä' jatkaa elämäänsä vielä uusissa paikoissa.
![]() |
| Valokuvaaja I.P. |
Kelloköynnökseni (kts. blogi 20.9.2021) oli saanut kaivinkoneesta osuman ja se piti heittää pois, vaikka olin merkannut nauhoin suojeltavat kohdat.
Pian tulee taas uusi kevät ja muuttolinnut. Silloin myös uuden kelloköynnöksen taimet kurkottavat itseään kohden valoa.
Toivossa on hyvä elää!


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti