Vesihuoltolain mukaan minun tulee ensisijaisesti liittyä vesiosuuskuntaan. Vesiosuuskunnan toimitusjohtaja kävi tontillani toukokuun alussa ja hän kertoi, että liittymiseni tulisi maksamaan 30 000-60 000 €, kun vesiosuuskunnan nykyinen putkisto menee noin 1 kilometrin etäisyydellä mökistäni.
Hain ympäristövalvonnasta vapautusta vesiosuuskuntaan liittymisestä juurikin kustannusten takia. Vesihuollon vaihtoehtona olisi tontille rakennettava pullokaivo ja raakavesi tulisi kunnan toisen toimijan toimesta naapuriston putken päästä.
Monen yhteydenoton ja erinäisten neuvottelujen jälkeen TÄNÄÄN selvisi, että vesiosuuskunta rakentaakin omalla riskillään minulle putket ja pumppaamon paljon halvemmalla kuin hinta oli alunperin.
Nyt pääsen etenemään kaikissa muissakin rakennusasioissa, eli asemakaava pystytään piirtämään, hakemaan mökin purkulupaa ja uudisrakennuksen rakennuslupaa ja muut suunnitelmat, esim. lvi-asiat voidaan ottaa käsille.
Ne lukijat jotka minut tuntevat, tietänevät kuinka pedantti olen ja tällainen löysässä hirressä roikkuminen on minulle myrkkyä. Myös nykyiset työkaverini ovat ihmetelleet miten olen nukkunut yöni.
Toisaalta elämä on opettanut minulle, että se kantaa. Näin kävi tälläkin kertaa😁

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti