Tänään on tukalan helteen, rajun ukonilman, sade- ja metsäpalovaroituksen päivä. Ja toden totta tukala helle meinaa uuvuttaa. Olen aina huonosti sietänyt kuumaa. Saunassakaan en pysty istumaan löylyissä kauaa, vaan pitää päästä jäähylle välillä.
Toistaiseksi ukonilmat ovat vain sivunneet, kuten kuvasta näkyy pilvimassoin ja jyrinöin. Järvelle ei nyt uskalla lähteä, kun olosuhteet vaihtelevat nopeaan. Hetki sitten oli kuvan mukaista heikkoa tuulta, nyt jo vaahtopäät halkovat järveä.
Reipas tuuli raikastaa onneksi ilmanalaa, eikä hyttysetkään kiusaa! Koirakin on kovin tyytyväinen. Sekin on kärsinyt hyttysten vainosta jo monta viikkoa. Josko ensi yö olisi helpompi kaikin tavoin?

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti