Eilen oli huomattavan paljon vastaantulevaa liikennettä maanteillä ja muistin yhtäkkiä minkälaista oli sovittaa entisessä elämässäni lomia mielekkäästi mm. kesätapahtumien yhteyteen. Tämä siis siksi, että jouduin ajamaan aina Vt 9 ja vaihtelevasti Vt 4 Tampereen ja mökin välillä. Ja, kuten kaikki lähestulkoon tietävät Vt 9 välillä Tampere - Orivesi on mm. Suomen vilkkaimpia tieosuuksia, varsinkin juhlapyhien aikaan.
Jouduin ottamaan huomioon myös kesällä tapahtuvat teiden päällystystyöt, uskonnolliset kesätapahtumat, jos niiden järjestäminen vaikutti laajemmin alueen liikennöintiin tai joka vuotuiset MM-rallin osakilpailut.
Osittain siksi kesäisin lähdinkin mökiltä ajamaan maanantai aamuisin klo 04:n jälkeen töihin, jottei tarvinnut ajaa ruuhkissa.
Huokaan syvään ja olen niin kiitollinen, sillä täällä minne elämääni nyt rakennan, ei ole ruuhkia.
Luonto on askeleen päässä kotoa ja työpaikalta.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti