![]() |
| Äitini oikealla instrumenttihoitajana. Kuva TKS:n alkuajoilta |
Äitini teki lähes koko työuransa Tampereen yliopistosairaalan (Tays) leikkaussalissa.
TKS valmistui vuonna 1962. Äitini aloitti TKS:n leikkaussalissa 1.8.1963. Hän siirtyi melko pian leikkaussalin osastonhoitajaksi, mutta työskenteli varsinkin kiireapuna myös salin puolella lähes koko ikänsä.
Äitini valmistui Turun sairaanhoitajatarkoulusta sairaanhoitajaksi 1.2.1957. Kolmen vuoden koulutuksessa hän sai 6 kuukautta erikoisopetusta leikkaussalityöhön. Valmistumisensa jälkeen hän työskenteli kuuden vuoden ajan Turun yliopistollisen keskussairaalan, eli puhekielessä lääninsairaalan leikkaussalissa.
TKS:ssa hän oli mukana sydän-teamissa, kun avosydänleikkaustoiminta alkoi Tampereella 1964, aluksi koirille ja 1966 alkaen ihmisille.
Äitini jäi eläkkeelle virastaan toukokuussa 1993.
Äitini menehtyi huhtikuussa 2008.
Valokuvaajasta ei ole tietoa.
Lähde:
Heydemann, I. (1967). Tiistaina Tampereella. Suomen Kuvalehti. 1967.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti