Tällä tiedolla, mitä minulla on, parasta uudessa työssäni on päästä näkemään kuntaa sen eri kanteilta. Olen vajaan kahden viikon aikana päässyt tutustumaan itselleni ihan vallan uppo-outoihin, hienoihin kohteisiin ja tapaamaan mielenkiintoisia ihmisiä. Toki se vaatii autossa istumista.
Tampereella työskennellessäni työmatkaliikunta oli yksi hyvinvointini tekijä. Saatoin tehdä pyörälenkkejä ennen töihin menoa tai työpäivän jälkeen 24-50 kilometriin. Siellä en koskaan käyttänyt omaa autoa tai edes julkisia kulkuvälineitä. Työmatkat kuljin aina pyörällä tai jalkaisin. Ja muut asioinnit pyörällä.
Nyt minulla ei ole mitään mahdollisuuksia enää siihen. Asun eri kunnassa, missä työskentelen ja tarvitsen autoani vielä työssänikin. Työmatkaa tulee päivässä 40 km, ja sen vielä pyöräilisikin, ainakin kesällä.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti