Osa oli suksilla, osa lumikengillä liikkeellä ja hyvin matka maittoi.
Oli rentouttavaa puskea päin tuulta ja tuiskua kaiken viime aikaisen sisätiloissa oloilun jälkeen. Mieleeni tulivat tarinat tutkimusretkeilijöistä napajäätiköiltä tai Grönlannista. Tosin varustelu oli meillä paljon keveämpi, olosuhteet rutkasti helpommat.
Hangella ihmisten jättämiä jälkiä ei näkynyt, vain eläinten kuten ilveksen (Lynx lynx), ketun (Vulpes vulpes) ja jäniksen (Leporidae). Korppi (Corvus corax) ja töyhtötiainen (Lophophanes cristatus) ääntelivät, muutoin kuului vain tuulen humina puissa, tulen rätinä nuotiossa ja ihmisten rauhallinen puheensorina.
Ja kohteemme seisoi ylväänä paikoillaan kuin odottaen jo talven otteen kirpoamista.


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti