Suositut postaukset

torstai 4. maaliskuuta 2021

Selfie

 Mentiin porukalla tänään luonnonsuojelutehtävissä maastoon katsomaan erästä kohdetta ja samalla porukan nestorit tekivät tulet, missä kiehuivat nokipannukahvit ja paistuivat makkarat. 
Osa oli suksilla, osa lumikengillä liikkeellä ja hyvin matka maittoi. 
Oli rentouttavaa puskea päin tuulta ja tuiskua kaiken viime aikaisen sisätiloissa oloilun jälkeen. Mieleeni tulivat tarinat tutkimusretkeilijöistä napajäätiköiltä tai Grönlannista. Tosin varustelu oli meillä paljon keveämpi, olosuhteet rutkasti helpommat. 

Hangella ihmisten jättämiä jälkiä ei näkynyt, vain eläinten kuten ilveksen (Lynx lynx), ketun (Vulpes vulpes) ja jäniksen (Leporidae). Korppi (Corvus corax) ja töyhtötiainen (Lophophanes cristatus) ääntelivät, muutoin kuului vain tuulen humina puissa, tulen rätinä nuotiossa ja ihmisten rauhallinen puheensorina. 
Ja kohteemme seisoi ylväänä paikoillaan kuin odottaen jo talven otteen kirpoamista.


 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

🧭 koilliseen

Kosken ylittävän sillan alapuolista elämää  Tämä blogini täyttää tänään 2 vuotta. Tämä on myös viimeinen postaukseni Kompassi koilliseen blo...