Ikoninen kuva.
Ensi vuonna tulee neljännes vuosisata, kun olemme käyneet Kolilla. Perinteeksi on muodostunut viettää hiihtoloma täällä, mutta joinain vuosina täällä on käyty neljä kertaakin. Talven lisäksi kesällä ja syksyllä.
Kun saavuin tänne ensimmäistä kertaa, tuntui kuin olisin tullut kotiin. Se tunne on varmasti siivittänyt minua tulemaan tänne aina uudestaan ja uudestaan.
Vietin täällä joskus vuorotteluvapaatakin vajaa kolme kuukautta, juurikin talvella.
Olemme käyneet muuallakin, muttei vielä paikkaa voittanutta ole löytynyt. Lisäksi täältä olemme saaneet ystäviä, paikkakuntalaisia, joita on mukava käydä katsomassa. Ja pohjoiskarjalaisia ruokia (kala- ja lihakukkoja, mustikkakukkoja, karjalanpiirakoita ja muita suussa sulavia herkkuja) viedään pakastin pullolleen. Niitä on kiva kaivaa esille vaikkapa vieraille tarjottaviksi.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti