Tein viime viikolla, kun oli useana päivänä kunnon pakkanen, muutaman jäälyhdyn valmiiksi joulua varten. Lyhtyjen teko piti ennakoida, sillä viime päivien leudot säät eivät olisi mahdollistaneet lyhtyjen syntymistä.
Mikä on sinun lempijoululaulusi?
Minun on ruotsalaisen Gustaf Nordqvistin (1846-1949) Jul, jul, strålande jul. Ja nimenomaan ruotsiksi laulettuna.
Toinen mieleinen ja kaunis joululaulu on englantilaisen Gustav Holstin (1874-1934) säveltämä In the bleak mid-winter, Christina Rossettin sanoihin.
Molemmat säveltäjät elivät samalla aikakaudella.


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti