![]() |
| Valokuvaaja I.P. |
Lähdimme tänään ensimmäisen kerran koiranpennun kanssa hiihtämään metsäsuksilla umpihankeen. Edellisistä koiristani oppineena se voi olla aluksi aikamoista 'hiihtoa', kun koira yrittää purra suksenkärkiä. Vaan tämän kohdalla oli toisin! Se ei välittänyt suksista tuon taivaallista; suksisiteiden laittaminen sen sijaan sai aikaan hyökkäyksiä.
Nyt kun lunta on tullut ainakin 10 cm järven jäälle, sinne on tullut myös vettä. Se olikin yllättävää, sillä järvi ehti saada kestävän jääkannen ennen lumisateita. Hiihtäminen ei onnistu vettyneellä jäällä, koska lumi jäätää suksenpohjiin ja hankaloittaa etenemistä.
Koira nauttii lumesta niin kuin sen emäntäsäkin. Koira 'sukeltaa' pää edellä lumeen ja tuntuu ettei hangessa kahlaaminen tunnu siltä raskaalta. No, se on nuori ja täynnä voimaa.


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti