Minun 'kotityöinhokkeja' ovat ikkunoiden pesu ja luistelusuksien voitelu. Toin viikolla jo suksipussin ja voitelutelineen terassille odottamaan sopivaa 'virettä'. No, ei sitä virettä oikein tänäänkään ollut, mutta tein kuin teinkin homman pois.
Sen verran sotkuista puuhaa se on, että melkeinpä valmistelutyöt ja loppusiivous vie enemmän aikaa kuin kahden suksiparin voitelu. Laitan toisiin suksiin -2—-7°C ja toisiin -7—-12°C luistovoiteet.
Perinteisen sukset laitan aina samana päivänä kuin menen hiihtämään. Minulla on vielä ns. vanhanaikaiset perinteisen sukset, jotka on voideltava pidolla ja luistolla. Ei siis mitään karvapohjasuksia ja ties mitä muita niitä on. Voiteluhommia olen opetellut koko ikäni ja aika hyvin sen homman osaan.
![]() |
| Hiihdä nyt näillä! |


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti