Suositut postaukset

keskiviikko 21. joulukuuta 2022

Polaariyö 3

 Tänään on vuoden lyhyin päivä ja pisin yö. Tällä erää valoisuutta on lisännyt eli 'kaamokseen' on auttanut aikaisin tullut lumipeite ja sen pysyminen maassa. Ainakin täällä Keski-Suomessa.

Haavan (Populus tremula) lehdet

Vuosi sitten kirjoitin, kirkonkylällä asuessani, vastaantulevista ihmisistä otsalappuineen. Täällä sivummalla ei ole vastaantulijoita, ei katuvalaistusta, ei mitään = nada. Ja niin onkin hyvä! 

Yritän pitää polkuja auki tarpomalla lumihangessa, sillä pyrin päivittäin tekemään hieman erilaisia lenkkejä maastoon. Niin se on aina ollut. Tampereellakin teimme koirien kanssa, varsinkin aamulenkit aina eri paikkoihin. Keväällä hankiaisten aikaan mahdollisuudet erilaisiin lenkkeihin mahdollistuvat rutkasti. Silloin ei tarvitse enää otsalamppuakaan. Sitä odotellessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

🧭 koilliseen

Kosken ylittävän sillan alapuolista elämää  Tämä blogini täyttää tänään 2 vuotta. Tämä on myös viimeinen postaukseni Kompassi koilliseen blo...