Suositut postaukset

keskiviikko 20. lokakuuta 2021

Uutta kohden 6

 Keittiö- ja kiintokalusteiden suunnittelijoilla taitaa olla kädet täynnä työtä, koska nyt kohdalleni on sattunut pari tapausta, jotka eivät ole ottaneet yhteyttä lupauksistaan huolimatta. Pyrin valinnoissani suosimaan suomalaista työtä. Kodinkoneissa se ei ole enää mahdollista.

Kävimme viime viikolla toisella keittiösuunnittelijalla. Jos ensimmäinen oli tyyris vaihtoehto, tämä toinen oli enemmän 'karvalakki' sellainen. Se huokui ihan kaikessa: kiireen tunnussa, huumorintajuttomuudessa, esillepanossa, ympäristössä jne. 

Mielenkiinnolla odotan tämän toisen tarjousta. Kaikki ratkaisut eivät ole 1:1, eli yhdeltä tulee makuuhuoneeseen 'riemukaari', toiselta liukuovikaapistot, kodinkoneet ovat erimerkkiset, kodinhoitohuoneen kalusteiden sijoittelu on erilainen jne. Ensimmäiseltä tulee hanoista ja altaista lähtien, toiselta saa mennä ostamaan mielensä mukaan mistä halvimmalla saa. Jos ensimmäinen suunnittelija sisällyttää juurikin hanan ja altaan sointumaan muihin kalusteisiin, toisella ei ollut kiinnostusta asiaan lainkaan.

Tässä on kuva ensimmäisen keittiösuunnittelijan tarjouksesta

Tässä keittiö. Halusin kapean keittiöikkunan piirustuksiin, sillä seinä antaa etelään. Nyt voin työskennellessäni seurata lintuja ikkunan takana olevalla ruokinnalla. 

Jos 'minä olisin minä' ja sattuisin valitsemaan kuvan mukaisen tarjouksen, vaihtaisin välitilan laminaatin kaakeliin. Kaapistojen väri on sama, mutta ohjelma muuttaa värin eri seinustalla. Pistorasiat on upotettu työtasoon ja ne saa kiertämällä kiekkoa auki/kiinni. Näin roikkuvat johdot ovat historiaa. Keittiööni ei mahdu pakastinta, mutta se on sijoitettu kodinhoitohuoneeseen. Kuvan roikkuva valaisin on rekvisiittaa.

Minulle ei tule mikroaaltouunia, eikä astianpesukonetta. Mikroaaltouunia en ole koskaan omistanut. Höyryllä saa hyvin lämmitettyä ruoan tai sulatettua pakasteen. Sitten iäkkäämpänä, jos haluan, voin ottaa pöytätasoisen astianpesukoneen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

🧭 koilliseen

Kosken ylittävän sillan alapuolista elämää  Tämä blogini täyttää tänään 2 vuotta. Tämä on myös viimeinen postaukseni Kompassi koilliseen blo...