Suositut postaukset

maanantai 3. lokakuuta 2022

Toipilas 6

 


 Jalkani leikkauksesta on kulunut kolme viikkoa. Viitteitä hermovauriosta on ollut jo jonkin aikaa, eli ihohermon katkeamisen vuoksi (leikkausviilto). Olen päässyt haavojen hoidossa etenemään niin, etten käytä enää niiden päällä lainkaan haavataitoksia. Nyt kuitenkin ulkokeräksen pinnallisen hermon hermovaurio aiheuttaa erityisesti yöaikaan suhteetonta kipua ärsytykseen nähden = allodynia. 
Toisin sanoen haava-alueen suora kontakti patjaan tai peittoon aiheuttaa polttavan kivun. Ja yöaikaan varmaankin siksi, kun muita ärsykkeitä ei juurikaan ole.

Päivisin sukka eristää, sekä muut ärsykkeet että pystyasento/liike vievät huomiota pois. Mutta annas olla, kun yö saapuu💥

Yöksi joudun pukemaan tukisukan (polvisukka) jalkaani, että pystyn nukkumaan. Karaisuhoito on avain kivun hallintaan vähitellen, toivottavasti.

Ainakaan alaraajan käyttämättömyydestä ei voi syyttää. "If you don't use it, you loose it!" 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

🧭 koilliseen

Kosken ylittävän sillan alapuolista elämää  Tämä blogini täyttää tänään 2 vuotta. Tämä on myös viimeinen postaukseni Kompassi koilliseen blo...