Suositut postaukset

tiistai 25. lokakuuta 2022

Toipilas 7

 Tänään kävin 6 viikon kontrolliröntgenkuvissa ja saan jättää saapasortoosin pois. 

Toipuminen ei ole edennyt niin kuin olisi pitänyt. Olen mitä ilmeisemmin saanut eräänlaisen hermovaurion oikeaan jalkaani. Se tuli toisen kipsin aikana (kts. 13.9. ja 14.9.2022 blogit). Kipsi oli liian kireä, ja se ehti olla vajaan vuorokauden. 

Liian kireä kipsi esti normaalin verenkierron kudoksissa ja hermokudos on niistä herkin. Eli verenkiertolama aiheutti hapenpuutteen kudoksissa.

Oireita on ollut ihan alusta saakka, mutta olen halunnut olla niitä huomioimatta. Välillä näyttikin jopa hyvältä, mutta viime viikonloppuna tuli selkeä muutos huonompaan. 

Kaikesta huolimatta olen tämän 6 viikon aikana kävellyt 200 km. Olen myös elvyttänyt itselleni taas uimisen järvessä, ainakin aamuisin. 

"Use it, or lose it!"

Kuva tältä aamulta suolta, kun se on jo jäätymässä (-6°C)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

🧭 koilliseen

Kosken ylittävän sillan alapuolista elämää  Tämä blogini täyttää tänään 2 vuotta. Tämä on myös viimeinen postaukseni Kompassi koilliseen blo...