Huomasin koiranpennun rintakehällä reilu viikko sitten ihomuutoksen. Seurailin sitä muutaman päivän ja varasin eläinlääkäriin ajan, koska ihomuutos ei ollut palautuva (esim. metsästä saatu haavauma) ja se kasvoi koko ajan.
Usko-koirani menehtyi viime tammikuussa sarkoomaan ja siksi olen 'allerginen' kaikenlaisille koiran ylimääräisille näppylöille.
Kävimme eilen eläinlääkärissä ja hän otti ohutneulanäytteen patista. Jo tutkiessaan koiraa hän epäili histiosytoomaa, nuoren koiran hyvänlaatuista ihomuutosta.
Ja sellaiseksi se osoittautui myös laboratoriotutkimuksessa🙏
Histiosytooma häviää yleensä itsekseen 1–3 kuukauden kuluessa. Jollei häviä, tai se kasvaa, alkaa häiritä koiraa tai vuotaa vertaa, se pitää poistaa.
Aiheesta kiinnostuneille https://www.embracepetinsurance.com/health/histiocytoma

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti