Lyhyt visiittimme Kolilla päättyy tänään. Reissun tarkoitus olikin hakea pohjois-karjalaisia herkkuja; erilaisia kukkoja (liha-, peruna-, muikku-, ja lohikukkoja), mustikkakukkoja, karjalanpiirakoita, lihasäilykkeitä ja makkaroita. Huoltovarmuusvaraston täydennys😋
Ensimmäistä kertaa 25 vuoden aikana yövyimme Kolin ainoassa hotellissa (toista hotellia rakennetaan parhaillaan Kolin kylälle). Jos hotellilomalta haluaa lepoa ja palautumista, niin kyseisessä hotellissa se ei onnistu. Äänieristys on huonolaatuista.
Kävimme molempina päivinä lenkkeilemässä vaativissa maastoissa. Muistan joskus aikanaan äitini ja koirien kanssa Kolin huipulla nähneeni riekon (Lagopus lagopus). Nyt kuului pyyn (Tetrastes bonasia) vihellystä ja muutamia paikkalintujen ääniä.
Valtava haikeus valtaa mielen ja tuntuu rinta-alassa asti, kun Kolilta pitää pois lähteä. Paikka on iäksi syöpynyt mieleeni jonkinlaisena henkisenä kotina.


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti