Suositut postaukset

lauantai 26. helmikuuta 2022

Turisti 2

 Kävin kuluneella viikolla pikaisesti Tampereella muutamia asioita hoitamassa. En ilmoittanut tulostani kenellekään ystävälleni, koska minulla oli tiukka aikataulu.

Hämeenkatua länteenpäin Stockmannin kohdalla

Tein huomioita ikäänkuin turistina tamperelaisista ja kaupungista. Kuten kuvasta näkyy, oli siellä likaista, loskaista ja ahdasta. Tamperelaiset tai kaupunkilaiset ovat töykeitä, vai olenko jo niin maalaistunut? Ei kiitetä, jos avaa oven. Ollaan kovin kärsimättömiä (no se ei ollut uutta). Ystävällisyys, kun ei maksaisi mitään.

Huomasin myös, ettei kasvomaskeja pidetä enää esim. kauppakeskuksissa tai keskustassa liikkuessa. 

Olin kovin hämmästynyt, miten paljon keskustassa edelleen rakennetaan, vaikka ratikka on jo valmis. Lähes joka korttelissa on jokin rakennusprojekti menossa. Meluisaa, sekavaa.

Yhtenä käynnin kohteena oli Seinäruusu, tapettiliike. Tässä nyt tulee mainostettua, mutta isojen ketjujen tapettivalikoimat ovat ihan surkeita! Sain erittäin hyvää palvelua em. kaupassa. Minulle hyvä palvelu on pitkälti tärkein ostopäätöstä määräävä tekijä.

Alla pari kuvaa ruotsalaisista tapeteista. Jollakin tapaa juurikin ruotsalaisten tapetit (perinnetapetit) kiehtovat minua. En vielä valinnut mitään, vaan hain inspiraatioita. Sitten, kun seinät ovat pystyssä, voi hahmottaa kokonaisuutta paremmin.

Anno: Siri
 Oli suuri helpotus päästä  tänne valkeiden  hankien keskelle. Täällä on puhdas  ilma, vähän  ihmisiä eikä  kiire näy millään tavalla.









Anno: Ellen


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

🧭 koilliseen

Kosken ylittävän sillan alapuolista elämää  Tämä blogini täyttää tänään 2 vuotta. Tämä on myös viimeinen postaukseni Kompassi koilliseen blo...