Nuorempana tuli matkusteltua enemmän, mutta näin kypsässä keski-iässä todella vähän. Kuten olen jo todennut, en ole mikään shoppailija ja ulkomailla käydessäni viihdyn mieluummin ulkoilmassa tai korkeakulttuurin äärellä kuin maleksimassa vaatekaupoissa.
Kävin Veronassa sopraano Maria Callaksen näyttelyssä. Valitettavasti näyttelytilassa ei ollut ilmastointia ja olosuhteet matalissa huoneissa kiertelyyn kovassa kuumuudessa kävivät mahdottomiksi tutustua materiaaliin syvemmin. Näyttelyssä oli esillä mm. Maria Callaksen esiintymisasuja, asusteita, koruja, autenttisia filmipätkiä esiintymisistä, kuvia ja tietysti musiikkia.
Veronassa on kuuluisa Romeon ja Julian parveke. Via Cappellon varrella olevassa palatsissa on pieni parveke sisäpihalla. Se on yksi Veronan kuuluisimmista nähtävyyksistä ja sen kyllä huomasi. Ahtaalla sisäpihalla tungeksi ihmisiä valtavasti. Valtaosa heistä oli nuoria, joille parveke on muodostunut rakastavaisten pyhiinvaelluskohteeksi ja sisäpihan seinät ovat täynnä rakkaudentunnustuksia.
Veronassa ollessani totesin, etteivät kaupunkilomat ole kuitenkaan perinteisessä mielessä minun juttuni. Kaipaan luontoa ja avaruutta ympärilleni.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti