| 5.12 |
Otan tätä kirkonkylän ympäristöä vähitellen haltuuni kiertelemällä luontopoluilla.
Hassua sinänsä, etten nähnyt yhtäkään ihmistä jalkaisin liikkumassa puolentoista tunnin reissulla. Autolla kylläkin liikkujia oli. Ehkä se kertoo tästä ilmiöstä, mitä nyt elämme globaalisti, eli siitä että ihmiset urbanisoituvat - siirtyvät maaseudulta kaupunkeihin. Se myös kertoo siitä kuinka vähän tällä kirkonkylällä asuu talvisin vakituisia asukkaita.
Keitele on jäätynyt, samoin talviuimapaikkani - joki kahden järven välissä. On hyvin kylmää! Eilen hyytyi kännykkä rintataskussani kesken sauvakävelyn. Tarkkaa lämpötilaa en tiennyt, kun minulla ei ole luotettavaa lämpömittaria, mutta tontin maisemissa oli -28°C. Kaamoksen pimeys on tipotiessään näinä aurinkoisina päivinä! Uskomaton marraskuun loppu ja joulukuun alku.
Hyydetulvista annettiin 3.12 varoituksia. Alla oleva kuva on eräältä joelta. Siellä oli jo eilen hyydetulvan merkkejä.
| 5.12 |
Näillä kuvilla ja tunnelmilla toivotan kaikille lukijoille arvokasta itsenäisyyspäivää!
| 5.12 |
| 5.12 |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti