Suositut postaukset

lauantai 25. joulukuuta 2021

'Joulusauna'

 Tämän joulun 'joulusauna' oli vähän viileämpää sorttia. Ulkona -15°C ja vesi noin +4°C. Avanto on pienessä joessa, joka oli jo jäätymäisillään. Reunat olivat paksussa jäässä, joen keskikohta vielä sulana.

Avannosta näkymää järvelle

Joen reunajäälle tallentui kädenjälkeni

Kartanon jouluun kuului perinteiseen tapaan 'kystä kyllä' ja joulupukki. Ja niin kuin perinteeseen kuuluu, joulupukin saapumista talon lapset odottivat malttamattomina. Lasten joulu on parasta. Ensin on levotonta, jännityksestä huokuvaa reippautta, pukin tullessa ujoutta ja estyneisyyttä, lopulta ihastuksen ja onnen huudahduksia lahjoja aukaistessa ja niitä vertaillessa.

Kiitos näistä perhejouluista, joita olen saanut viettää kartanossa 💝



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

🧭 koilliseen

Kosken ylittävän sillan alapuolista elämää  Tämä blogini täyttää tänään 2 vuotta. Tämä on myös viimeinen postaukseni Kompassi koilliseen blo...