Vihdoin saimme purkaa väliaikaisen katteen perustusten päältä. Pudottelimme lumia laskujeni mukaan sen päältä 15 kertaa kuluneen talven aikana. Kuten kuvasta näkee, kate suojasi hyvin laattaa. Olisihan se ollut homma kolata lumia laatan päältä talven mittaan. Laatan lävitse kun tulevat erilaiset putkistot. Ja kaikesta kävelystä laatta olisi vielä jäätynyt. Nyt siitä vain harjasi lumet pois.
| Valokuvaaja I.P. |
Taitaa säät suosia talon rakentamista. No, se olikin tällä kaikella vitkastelulla tarkoitus: kuivalla pakkaskelillä saada talo harjaan ja sääsuojaan. Ei tarvitse kahlata kuravellissä, tiet kantavat isojakin autoja ja rakennustarvikkeet pysyvät kuivina.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti