Eilen tulivat hirret ym. puutavara, mitä talon rakentamiseksi säältäsuojaan tarvitaan. Lastin purkamiseen meni kuusi tuntia. Rekan perävaunu jäi entisen kaupan pihaan ja nupilla kuski kuljetti kolme erillistä kuormaa tontille.
Olihan se pitkä päivä! Aamulla lähdin töihin klo 6:30 ja kotiuduin klo 21:n maissa.
| 1. kuorma |
| 2. kuorma |
Kuten 2. kuorman kuvasta näkyy, hirsiniput olivat pitkiä ja painavia. Yksittäinen hirsinippu painoi reilut 1700 kg. Tontin piha tuli jotakuinkin täyteen tavaraa. Täytyy kuskille nostaa olematonta hattua, kun peruutteli tiukassa paikassa moisen lastin kanssa. Ammattitaitoa voi vain ihailla.
Tällä viikolla tuli jo aikaisemmin yksi peltipaketti. Sen kyydin kuski oli joutunut jollakin keikallaan peruuttamaan 12 km, kun ei saanut autoa käännettyä.
Minulla on sentään 100 metrin paikkeilla peruutusmatka ja tasainen maasto.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti