Olisihan minun pitänyt tietää, muistaa, mutta kun ei. Aina, kun stressi helpottaa, saan migreenikohtauksen. Olisin voinut etukäteen lääkitä itseäni, mutten muistanut.
Uudessa työpaikassani täytyy jokaiselle sairauspäivälle olla esimiehen, lääkärin tai työterveyshoitajan lupa. Siellä aikanaan käytettiin kolmen päivän omalla ilmoituksella -sairauslomalupaa väärin ja systeemiä kiristettiin.
Olen kolme päivää kärsinyt migreenistä ja koittanut lääkitä itseäni sopivasti. Tänä aamuna tuntui, kun vasen puoli kasvoista olisi roikkunut, silmä pullistunut päästä ja puhe takerteli. Otin etäyhteyttä työterveyteen ja lääkäri määräsi oireiden perusteella päivystykseen, vaikka sanoin näiden oireiden liittyvän migreeniini.
Menin päivystykseen ja jouduin putkaan! En todellakaan päihde- tai käyttäytymishäiriöiden vuoksi, vaan siksi että sain olla huoneessa itsekseni hämärässä ja hiljaisuudessa. Kerrankos sitä putkassa saa huilata.
Minua vähän tutkittiin, tropattiin, seurattiin ja pääsin kotiutumaan muutaman tunnin kuluttua. Toivottavasti tämä nyt tästä taas helpottaa!
Ja voihan sitä ottaa sisustusvinkkejä putkan askeettisuudesta😎

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti