![]() |
| Kuva on vuodelta 1973 |
Huomenna erääntyvät ensimmäiset laskut uudisrakentamisesta. Ensimmäisenä ehti talotoimittaja laskuttamaan kahdella laskulla, eli varausmaksut piirustuksista ja säältä suojaan asennuksesta. Tämän jälkeen piikki on niin sanotusti auki ja laskuja riittää ties kuinka pitkään...
Valitsin päivän kuvaksi minut isoisäni kanssa. Olemme tässä tulleet juuri kalasta ja hyvällä saaliilla. Kuva on veikeä. Näen siinä isoisäni suunnattoman rakkauden minuun ja kalastukseen. Muistan, kun kuvaa otettiin; mallailtiin miten kalasaaliita kannatellaan. Kuvaaja on todennäköisesti ollut äitini.
Vietin ennen kouluikää paljon aikaani isovanhempieni kanssa. He saivat Karjalan siirtolaisina kylmätilan vuonna 1954 Keski-Suomesta. Kuva on heidän maatilansa pihamaalta.
Talo on vielä pystyssä, muttei siellä ole asuttu enää vuosiin. He aikoinaan luopuivat vanhuuttaan maatilan pidosta ja sen jälkeen asukkia jos toista on nurkissa viipyillyt. Tästä mökiltä on sinne linnuntietä vajaa 5 km.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti