Suositut postaukset

torstai 13. toukokuuta 2021

Oregon Pine

Luonnon kerrostalo
  Kävin tänään korvasienessä. Sain saalista vain puolisen litraa. Taitaa tulla huono sato tänä vuonna. Pitkään oli kylmää ja nyt näillä helteillä haihdunta on suurta. Se ei tiedä hyvää sienisadolle.

 Viime ja edellisvuonna keräsin 14 litraa tuoretta sientä.  Kuivatin niitä ensin laakeissa vadeissa auringon paahteessa ja siirsin ne sitten ilmavaan pussiin verannalle sateen suojaan. Loppukesästä laitoin ne lasipurkkiin.

 Tänään siirsimme ystäväni kanssa douglaskuusen  kasvupaikkaa tontilla. Douglaskuusta (Pseudotsuga menziesii)  nimitetään sahatavarana nimellä Oregon Pine (Oregon-mänty). Se on ainavihanta havupuu. 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

🧭 koilliseen

Kosken ylittävän sillan alapuolista elämää  Tämä blogini täyttää tänään 2 vuotta. Tämä on myös viimeinen postaukseni Kompassi koilliseen blo...