Urakoimme eilen ennen lumimyrskyä halotut lumpit pinoon. Ystäväni oli aloittanut puupinonpohjan tekoa jo aikaisemmin tällä viikolla. Lihasvoimin nostimme puut lopulta kahden metrin korkeudelle saakka. Olihan temppu! Näissä hommissa ei tarvitse käydä kuntosalilla.
Pinossa on seitsemän pinokuution verran puuta ja paljon hyviä rakosia harmaasiepon (Muscicapa strata), leppälinnun (Phoenicurus phoenicurus) tai västäräkin (Motacilla alba) pesiä. Olisihan siellä hyviä koloja pikkulintujen suojautua lumimyräkältäkin.
Nyt on tontin polttopuut saatu jonkinlaiseen ojennukseen.
Iltapäivällä kävin sauvakävelemässä lumi-infernossa. Kuvassa hautausmaan portti ja tausta on vain valkoista lumihiutaleiden kaaosta. Myrskysäässä ulkoilu oli sopusoinnussa omien tunteiden ristiaallokon kanssa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti