Tänään polaariyö, eli kaamos päättyy Suomessa. Tästä lähtien päivän pituus alkaa toden teolla edetä. Vaikka onhan tuon huomannut jo iltapäivistä, miten valoa riittää myöhempään.
Parina edellisyönä on näkynyt revontulia, ilmeisesti ihan Etelä-Suomea myöten. Poromiesten mukaan se tietää pakkasia.
Nythän on ollut keväisen leutoa. Korpitkin (Corvus corax) ovat pitäneet ronksutustaan - ihan kuin ennen pesintäänsä. Tästä pari kuukautta eteenpäin ne sitten jo pesivätkin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti