Suositut postaukset

maanantai 17. tammikuuta 2022

Polaariyö 2

 Tänään polaariyö, eli kaamos päättyy Suomessa. Tästä lähtien päivän pituus alkaa toden teolla edetä. Vaikka onhan tuon huomannut jo iltapäivistä, miten valoa riittää myöhempään.

Parina edellisyönä on näkynyt revontulia, ilmeisesti ihan Etelä-Suomea myöten. Poromiesten mukaan se tietää pakkasia. 

Nythän on ollut keväisen leutoa. Korpitkin (Corvus corax) ovat pitäneet ronksutustaan - ihan kuin ennen pesintäänsä. Tästä pari kuukautta eteenpäin ne sitten jo pesivätkin.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

🧭 koilliseen

Kosken ylittävän sillan alapuolista elämää  Tämä blogini täyttää tänään 2 vuotta. Tämä on myös viimeinen postaukseni Kompassi koilliseen blo...