Suositut postaukset

keskiviikko 12. tammikuuta 2022

Kolmas kerta toden sanoo

 Vai sanooko? Tuskinpa. Ja neljäs kierroskin jo menossa.

Sain siis eilen kolmannen koronarokotteen. Aikaa on kulunut melkein yhdeksän kuukautta toisen rokotteen saamisesta, mikä on liian kauan suosituksista. 

Jostakin syystä Keski-Suomeen on saatu niukasti rokotteita. Sitten on ollut vielä sellaistakin karsintaa, etteivät kaikkien kuntien asukkaat ole kelvanneet rokotettaviksi. Sanoisinko suoraan, että rokotteita on myös jaettu pärstäkertoimen mukaan. Sekä rokottajan että rokotteen saajan!

Onhan se merkillistä, kun taas ystäväni joka on tamperelainen, sai kolmannen rokotteensa Kajaanissa. Eli rokotuskriteerit vaihtelevat hyvin jyrkästi maakunnittain. Kansallisesta tasa-arvosta olemme vielä kovin kaukana monessa asiassa.

No, nyt se on saatu. Eikä maa järissyt tai mitään muutakaan erityistä ilmennyt (kts. blogi 12.2. ja 17.4.2021).  Samalla rokotteella on menty koko sarja: Comirnaty (Pfizer-BionTech). Aika näyttää miten käy...

Pakkasen kuorruttamia puita


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

🧭 koilliseen

Kosken ylittävän sillan alapuolista elämää  Tämä blogini täyttää tänään 2 vuotta. Tämä on myös viimeinen postaukseni Kompassi koilliseen blo...