Nyt ei postauksen kuva ja otsikko tangeeraa yhtään.
Tänään kävi siis Ekovilla puhaltamassa yläpohjaan puhallusvillat. Alunperinhän Ekovillan edustaja soitteli minulle jo tammikuun loppupuolella ja oli silloin tulossa talotehtaalta saamansa tiedon mukaan eristämään taloani (kts. blogi 22.1.2022).
Nyt se sitten tapahtui. Alkaa lämpö vastata, eikä mene harakoille. Taloahan on lämmitetty ja kuivatettu sähkön (!) avulla jo pitkään.
Sitten otsikon mukaiseen asiaan. Tänä aamuna töihin ajellessa näin teeriparin (Lyrurus tetrix) soidintamassa tiellä. Lähtivät lähestyessäni lentoon, mutta paras tulee tässä.
Ajelen näillä routaisilla hiekkateillä rauhalliseen tahtiin ja miten ollakkaan katseeni osui erään peltoaukean reunassa viirupöllöön (Strix uralensis). Se istui kannon nokassa, hieman uneliaana, mutta noteerasi minut päätään kääntäen. Olihan se upea, ihan huippu!
Mukava aamu aloittaa työt, kun on ihan liekeissä!
.jpg)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti